Saturday 19 February 2011

After a while

14hb lepas sejurus slps blog diupdate aku dpt email dr boss minta review jurnal paper, katanye sementara tunggu 1st draft thesis ku disemak. aku pun terus ke opis utk menyiapkan review tu. siap review paper aku bergegas mengerjakan solat zohor utk g training plak ptg tu jam 2, tp lepas solat dpt emel dr boss dia attach 3 chapter lg yg dah direview. Aku pun terus cancel nak g training, mulai fokus utk keje2 correction, mlm tu dpt lg emal utk chapter 6.
Esoknye aku dpt emel sekali lg utk chapter 6 & 7, boss ubah fikiran utk chapter 6 yg dihantar smlm, setelah beliau baca bersekali ngan chapter 7. Both chapter has been restructured, basically berlaku pertukaran content antara keduanya. Dlm 2 3 hari ni kami berbalas email dlm 8kali, termasuk le email aku yg bengang kat dia sbb time2 ni le nak argue psl aku x refer kat dia walhal dia le yg sebenarnya LUPE! benda2 psl content ni, smpai aku fed up aku tulis dlm email tu, kalau aku dpt submit sblm balik pun dah cukup baik dah sbb aku x mau bertangguh2 lagi, selama ni nak ikut ms dia sgt sampai aku dibiarkan menunggu melangut.... x puas hati aku. So bulan 4 ni aku akan tetap balik Msia, aku dh tak nak minta2 extension lg, lgpun extension lepas ni dah tade elaun so buat apa nak dok sini kalau tade duit kan, nak cari susah...aku x nak.
Sampai le ptg Jumaat smlm aku pun siapkan 2nd draft, dan akhirnya aku submit ptg tu jugak. Seminggu ni menyaksikan aku pulang lewat dan terpaksa hubby bercuti pg dan ptg utk menjaga anak2. seminggu ni jugak anak2 mkn luar sbb abinya pun x brp nak sihat.
Ya Allah, aku mohon kpdMu agar beriku petunjuk dan hidayah utk ku menerima taqdirku yg telah kau tetapkan. Sesungguhnya semuanya sudah tertulis.

emotionally aku agak lemah skrg ni, selalu nak salahkan diri sendiri. Last sunday nangis, Khamis pg nangis lg, hari ni je 3 kali menangis, sampai time aku mandi tadi...hubby aku terjerit2 panik mencari2 aku sbb dia ingat aku lari dari rumah, bole? :) nak tergelak pun ader, padahal nye aku mandi kat bwh....

apa pun korg doakan lah semoga perjuangan PhD aku ni akan ada hepi ending nye, InsyaAllah... Amin Ya Allah.

No comments:

Post a Comment