Friday 11 February 2011

Beyond my control

Tarikh utk pulang ke Msia semakin hampir, hanya tinggal 69 hari saja lg dr sekarang. Hingga kini boss masih lagi belum memberi feedback for the rest of the chapter yg masih sedang disemak. Saat ini aku melihat peluang utk menyelesaikan urusan PhD sehingga Viva n final submission after the viva sblm berangkat pulang adalah sgt tipis. Justeru itu rasa pengharapan utk pulang dgn membawa kejayaan telah pun ku lontar jauh2. Ternyata masa sgt mencemburui aku disaat2 getir ini. Meskipun bukan salahku tetapi aku tidak boleh melawan taqdir, aku yakin...aku telah berusaha yg terbaik dgn menyelusuri tiap touch point PhD progress. Namun Allah Maha Mengetahui, percaturanNYA utkku sudah tentu jauh lebih baik buatku, meskipun aku gagal utk memahami atau melihat disebalik yg tersurat itu.
Its all beyond my control now, I've done my part, now is the time to let everything to Allah. Allah takkan menzalimi hamba-hambaNYA yg berusaha. Ya Allah hanya dengan menyebut namaMU aku masih waras, TQ Allah krn sentiasa berada disisi utk mendengar rintihan, keluhan dan pengharapan. Beri aku taufik & hidayahMU Ya Allah utk menjalani kehidupan di alam yg fana ini Amin.

No comments:

Post a Comment