Sunday 27 March 2011

Lain padang, lain belalang

Ada seorg kwn bertanya, 'what u will reward yourself when u've succeed in your PhD'?
lidah terkelu otak sedikit blurr nak jwb, sbb mmg tade apa2 plan nak reward apa2 to myself, cume ada minta some 'thing' sentimetel value from bucuk, itu ajer, honestly'
yg lain2 cume pk apa nk reward hubby, anak2 n mak abah. rs mcm kalau aku berjaya kelak, kejayaan tu semua adalah milik mereka, tanpa mrk... PhD ini takkan berhasil. aku takkan mampu......... (mode: sgt terharu n air mata bergenang)
mmg sejak dulu aku suka pentingkan org2 yg aku syg, jd bile aku rs mrk byk berkorban, terluka, terasa sepanjang perjalanan aku menuntut ilmu, aku rs hanya dgn memastikan mrk semua gembira akan membuatkan aku tersenyum puas.
Flashback>>> aku bermula dr bwh, diploma, kerja.....n taking part time degree, n.....then...part time master , n...now... I'm doing PhD, here...in England land, satu2nya suasana yg tak terbayangkan. Ya Allah besarnya Rahmat, banyaknye nikmatMU buat aku yg penuh dosa ini. Tru bad n good things, u brought the good from me, I realised..... Alhamdulillah, TQ Allah for your love n everything.

No comments:

Post a Comment